MENÜ

CHRPRO 2012 Szabályzata

 

 

MOD: F1 RFT 2012 DEMO

FIZIKA: RFT

 

1. Bírói testület:

 

 

Versenybíró: Tagfelvétel van!

 

Asszisztense: Tagfelvétel van!

 

A bajnokságban a vitás eseteket a Bírói Testület bírálja el. A BT ítéletét elkell fogadni ellene fellebbezni nem lehet.

 

 

 

2. Chat és Fórum szabályok

 

Az időmérő és a Futam ideje alatt a Chat használata tilos, csak a szabadedzéseken és a Warm Up-on megengedett a használata. ”Chat –stop”-ot csakis a bírói testület vezetője ha pedig nem lenne jelen akkor az első számú asszisztense. Ha ezt valaki megszegi arra a BT testület gyors kivizsgálás után egyből büntetést szabhat ki. Amennyiben ha a szerverrel problémát észlelsz azt jelezheted.

 

3. Szerver

 

Szervert a ligatagok szabadon használhatják!

 

Versenyzők teljes névvel szerepelhetnek KERESZT majd VEZETÉKNÉV sorrendben, ékezet nélkül!!

 

Szerverhez jelszót a ligavezetőtől kérhettek

 

Előre kérem jelezni a hiányzást a tartalék pilóták bevethetősége miatt. A távol maradási szándékot legalább 1 nappal a futam napja elött jelezni kell honlapon vagy facebook csoporton, esetleg E-mailen.

 

(Minden tag köteles időben jelezni távolmaradási szándékát. Utolsó napos hiányzás jelentését nem áll módunkban elfogadni,amennyiben a megtett köreinek száma eleve nem tenné lehetővé a versenyen való indulását)

 

 

 

B. Teszt lehetőség

 

. A versenyek minden héten szombaton kerülnek megrendezésre, ennyi idejük van a versenyzőknek a felkészülésre. Ezen időszak alatt az elsőhöz képest 105%-on belül kell teljesítenie szombat délután 15:00 ig. Akik a 105%-on kívülre esnek azok nem indulhatnak a hétvégi futamon. Akik nem teljesítik az előírt 30 mértkört azok a következő szankciókkal számolhatnak.

 

Akinek 0-9 mértköre van az nem indulhat a futamon
Akinek 10-19 mértköre van az csak is a boxutcábol indulhat
Akinek 20-29 mértköre van az csak a mezőny végéről vághat neki a futamnak.

 

 

 

C. Kvalifikáció

 

Az időmérőn úgy mint a versenyen CHATSTOP szabály van érvényben. Q3 20 perces.

 

Q3: Szintén ürestankos szakasz, futamra tankolhattok(akármekkora mennyiségben), a beállítást is állíthatjátok akárhol.

 

 

 

D. Szabadedzés, Warm Up

 

Ezeken az eseményeken szabad a Chat használata de figyeljünk a kultúrált viselkedésre. Ezeken az edzésnapokon nem kaphattok büntetést de figyeljünk itt is a másikra, ne tartsunk fel senkit se gyorskörön és ne vágjatok.

 

 

 

E. Futam

 

Az időmérő edzésen kialakult sorrend adja meg a rajtsorrendet. A pontokat csak az a pilóta kapja meg aki a verseny 90%-át teljesíti. A Chat Stop a futam végéig tart így az idő elött búcsúzó pilótáknak sincsen joga irkálni Chaten.

 

 

 

5.Verseny körülmények

 

A versenyek minden héten szombaton kerülnek megrendezésre az alábbiak szerint:

 

Versenytáv: 50%

 

Gumikopás: Normál

 

Üzemanyag fogyasztás: Normál

 

Időjárás: Száraz

 

Autósérülés: 50%

 

Megengedett segédletek: Automata váltó: Be (F7) , Kipörgésgátló: Magas (F8) , Blokkolás gátló: Magas (F9) , Kuplung: be (F11)

 

Zászló szabály: Teljes

 

Mechanikai meghibásodás: Ki

 

Kötelező legalább 3-as hüttőt állítani időmérőn (Q3), és futamokon is!TILOS A FÜSTÖLÉS!

 

 

 

 

6. Időpontok

 

Teszt amikor a szerver üzemel

 

Hétvégi hivatalos teszt: Péntek, 18:00

 

A futamok szombaton lesznek megrendezve.

 

Gyülekező a szerverre: 18:35-18:55

 

Q3 időtartalma: 19:00-19:20

 

Bemelegitő időtartama: 19:20-19:25

 

Futam időtartalma: 19:25-??

 

 

 

 

7. Pontozás

 

1. 25 pont

 

2. 18 pont

 

3. 15 pont

 

4. 12 pont

 

5. 10 pont

 

6. 8 pont

 

7. 6 pont

 

8. 4 pont

 

9. 2 pont

 

10. 1 pont

 

Azok a pilóták akik a 10. helynél lejjebb végeztek, de teljesítették a futam 90%átazok a verseny végén 1 pontot kapnak.

 

 

 

07. Vezetési szabályok

 

Pályaelhagyás, kanyar/sikán levágások:
A pálya szélét jelző vonalon és a kerékvető külső felén túl lévő területet versenyzés céljára használni nem lehet, az itt történt előzések érvénytelenek! Ebben az esetben az előzést végrehajtó versenyzőnek maga elé kell engednie a leelőzött versenyzőt, ellenben büntetés sújtja. Mind az időmérők, mind a versenyek alatt min. 2 keréknek a pálya aszfaltján kell lennie, illetve ha a rázókő mögött műfű található akkor minimum 2 keréknek a rázókő melletti fehér vonalon kell lennie. TILOS levágni a kanyarokat, lassítókat! Ha valaki baleset elkerülése ill. kicsúszás (vezetéstechnikai hiba is) miatt hagyja el a pályát, akkor az természetesen nem számít vágásnak. Ha valaki az előbbi miatt vágna és a gép büntetést adna akkor menjen tovább nyugodtan és a futam végén levonjuk az idejéből a büntetést.

 

Védekezés:
A védekező versenyzőnek nagy a felelőssége. Verseny közben indokolatlan fékezéseket a mögötte autózó kárára nem tehet! Az előző esetek értelmében a kanyarban és az egyenesben is elég helyet kell hagynia a már mellette haladónak.

 

Cikázás, Kiszorítás:
Egy esetleges előzési kísérletben a védekező fél maximum egyszer válthat ívet.
Ha már a támadó versenyző a védekező mellé ért akár orrhosszal is, egyikük se szoríthatja le szándékosan a másikat. Minden egyéb abnormális irányváltoztatás szigorúan tilos!

 

TILOS A CIKÁZÁS!

 

Lekörözés:
A KÉK ZÁSZLÓ jelentése: Éppen leköröző autó(k) közeledik mögötted, készülj fel az elengedésükre!
Az elengedés elsődleges célja a gyorsabb pilóta elengedése, a második lehet csak a minimális idővesztés!
Ezt a manővert sokféle módon végre lehet hajtani viszonylag kevés időveszteséggel:
- egyenesben kigyorsításkor vagy fékút előtti félrehúzódással
- lassú kanyarban félrehúzódással

 

Mindig jelezzük előre az elengedés szándékát egyenesben a pálya szélére húzódással!
Ha a lekörözendő versenyző bármilyen formában feltartja a lekörözni készülő pilótát, akkor ez esetben figyelmeztetést kap! Ha manőverével balesetet (a lekörözni készülő versenyző autója bizonyíthatóan megsérül manővere következtében) okoz akkor súlyosabb büntetésre: diszkvalifikációra, esetleg eltiltásra számíthat!

 

Felvezető kör alatti viselkedés:
A felvezető kör a rajt előtt megtett teljes bemelegítő kör, ami a rajtfelállással ér véget. Aki erre nem jön ki a boxból az a boxutcából kénytelen elrajtolni.

 

Aki a formációs kör alatt olyan manővert csinál, hogy azzal veszélyezteti a mögötte vagy előtte haladót büntetésben fog részesülni.

 

Mindenki fokozottan figyeljen az előtte haladó mozgására. Tartsunk megfelelő távolságot és lehetőség szerint ne ugyan azon a vonalvezetésen menjünk, így elkerülhetjük az ütközéseket.

 

Tilos teszteken, időmérőn, és futamon túllépni a boxban megengedett sebességhatárt!

 

TILOS a pályán menetiránnyal szemben haladni és TILOS kicsúszás után másokat veszélyeztetve visszatérni a pályára! TILOS a boxutcában több helyet visszatolatni és TILOS a boxutcában előzni (csak akkor megengedett, ha a megelőzni kívánt autó bizonyíthatóan műszaki okok miatt lassult le)! TILOS a boxkijárati vonalat átlépni és TILOS a boxutcában másokat szándékosan feltartani!

 

 

 

 

08. Óvások

 

Az óvások menüpontban lehet óvásokat tenni hogyha nem érzed jogosnak a büntetésedet vagy bármit ami nem téged illetet volna!

Az óvásban jelezni kell:

 

-pontos körszám

 

-megóvott versenyző neve

 

-valamint egy rövid leírás

 

A helytelenül benyújtott óvást a BT figyelmen kívül hagyja!

 

Kérünk minden ligatagot, hogy az óvás előtt mindenképpen nézze meg a saját visszajátszását.

 

 

 

09. Büntetési alapelvek

 

Chatstop megszegése: 2-3 helyes hátrasorolás a rajtrácson.
Időmérőedzésen a leggyorsabb körben vágás: Idő elvétele (eset függő)!
Boxutca záróvonalak átlépése (Csak ki fele jövet): + 15 másodperces a futamidőhöz.
Előnyszerzés, vágással: + 10-15 másodperc a futamidőhöz. (Vágás nagyságától is függ)
Pozíciószerzés, vágással: + 25 másodperc a futamidőhöz.
Folyamatos vágás: Eredménytörlés.
Kilökés, visszaengedéssel: + 15 másodperc a futamidőhöz.
Kilökés, visszaengedéssel, pozícióvesztéssel: + 20 másodperc a futamidőhöz.
Súlyos kilökés, visszaengedés nélkül: + 30 másodperc és következő futamon boxrajt.
Súlyos baleset és ellenfélnek sérülés okozása: Eredménytörlés és következő futamon boxrajt.
Rajtbaleset okozása: (1-2) Futameltiltás e-mellett eredménye törölve lesz az adott versenyről (típus függő)
Súlyos rajtbaleset okozása: (3 futamos elítltás,kizárás)

 

Ezek a büntetés alapelvek csupán csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben lesz ilyen büntetés hasonló esetekben.

 

A büntetési alapelvektől a BT eltérhet!

 

A ligában minden területen (Versenyvélemény, szerver, fórum stb) TILOS káromkodni , a ligatagokat, versenyzőtársakat és a ligát szidalmazni, becsmérelni.Azonnali kizárást von maga után!

 

Aki nem fogadja el a szabályokat és nem tud alkalmazkodni, vagy nincs azon a szinten, hogy sportszerűen versenyezzen az nem lehet ligatag!

 

Hírek

  • Szerver
    2012-10-20 18:11:49
    Szerver OFF
    IP: 89.134.32.26
    Jelszó: Csak tagoknak! 
Asztali nézet